• 90 44 10 00

Er du kunde i egen butikk?

Del innlegget

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Det å oppleve butikken på samme måte som kundene er utrolig lærerikt. Når man jobber i en butikk kommer man jo gjerne inn via en personalinngang, og da ser man ikke butikken slik kundene gjør. Man har også ofte lett for å bli «butikkblind» slik at man ikke ser egne feil eller mangler.

Når jeg jobbet som leder i butikk, enten det var Elkjøp eller Duty Free, var derfor det å gå kundeveien en av våre viktigste oppgaver. Vi startet alltid utenfor butikken og gikk den veien kundene gikk. Da fikk vi med oss om inngangspartiet var innbydende, om alle hyller var fulle, om alle produkter hadde prislapp og var utstilt, om alle lamper hadde lys og om det var rent og pent. Vi fikk rett og slett sett butikken slik alle kundene gjorde. Alle slike turer endte opp med en gjøremålsliste.

Det å oppleve butikken på samme måte som kundene er utrolig lærerikt. Når man hver dag går samme vei og gjøre samme ting har man også lett for å bli «butikkblind» slik at man ikke ser egne feil eller mangler.

Det er forhåpentligvis mange som fortsatt går kundeveien i den fysiske butikken. Men hvor mange ledere går den digitale kundeveien?

Motta vårt nyhetsbrev

Få vite hvordan du kan jobbe smart i hverdagen

Les våre nyeste innlegg

Kommentar

Fest setebeltene

Norske bedrifter er på vei inn i en «perfekt storm». Det er bare å feste setebeltene for en ventet nedtur.

Kommentar

Fremtidens arbeidsplass

Den arbeidsplassen du forlot i midten av mars er ikke den du kommer tilbake til. Fremtidens arbeidsplass ble nemlig lansert mens du var borte.

Vil du vite hva vi kan gjøre for dere?

Send oss en melding og vi tar kontakt

Live shopping er kommet for å bli