fbpx

Derfor bør dere bruke telekområdgiver

Telekområdgiver
Hvis dere er som bedrifter flest bruker dere kanskje revisor til å kvalitetssikre regnskapene, advokat til å utarbeide kontrakter, megler til å finne de beste forsikringene eller rekrutteringsbyrå for å ansette de rette medarbeiderne. Alle jobber for dere, og for å ivareta deres interesser.

Del innlegget

Men hvem finner og kvalitetssikrer de beste avtalene innen telekom for dere? Det er en bransje hvor ny teknologi driver utviklingen, og hvor produkter og priser endrer seg raskt. 

Undersøkelser viser at over 80% av norske bedrifter kan spare på å ta en uavhengig gjennomgang av sine avtaler på bredbånd og mobiltelefoni. Selv bedrifter som har bindingstid, og ikke kan eller vil bytte leverandør(er), kan oppnå betydelige besparelser.

Det er flere gode grunner til at bedrifter bør bruke en frittstående telekområdgiver. Her er noen av de beste;

Erfaring og markedsinnsikt

Privatmarkedet for mobiltelefoni er regulert, og det gjør at produkter og priser er lett tilgjengelig. Slik er det derimot ikke i bedriftsmarkedet. Der florerer det av ulike produkter, skjulte priser, potensielle rabatter og kompliserte betingelser. I et slikt marked kommer en telekområdgiver til nytte.

En telekområdgiver vet nemlig hvilke produkter, tjenester og priser som til enhver tid er tilgjengelig i markedet. Ved å gjennomføre en behovsanalyse vil en god rådgiver finne ut hva dere trenger. Men kanskje like viktig, en slik analyse avdekker også hva dere ikke trenger. Mange tjener nemlig mye penger på å selge tjenester som dere kanskje ikke har behov for. Og som vi alle vet; penger spart er penger tjent.

Uavhengig telekområdgiver

De fleste selgere av bredbånd og mobiltelefoni jobber for en eller annen operatør, enten direkte eller indirekte gjennom en kjede. Det er dermed operatøren som betaler lønnen deres, og da er det jo ofte slik at operatørens behov kommer foran kundens.

“Den enes lønnsforhøyelse er den andres prisforhøyelse” (Harold Wilson)

Men det finnes telekområdgivere som er frittstående, og som jobber for kundene og ikke operatørene. En frittstående rådgiver kan dermed velge blant alle operatører på markedet. Rådgiveren vil kjenne fordelene og ulempene til alle operatørene, og nøytralt finne det som passer best for dere. Det er derfor smart å bruke en frittstående rådgiver slik at dere får tilgang på alt som tilbys i markedet. På toppen av det hele for man ofte gode og objektive råd.

Konkurranse gjør alle bedre

Det er hele 17 ulike operatører som tilbyr mobilabonnement tilpasset bedrifter i det norske markedet. Det er enda flere som tilbyr bredbånd. Og alle vil ha dere som kunder. En frittstående telekområdgiver er ikke tilknyttet en spesiell operatør, og kan dermed skape konkurranse om dere som kunde ved å innhente tilbud fra alle operatører på markedet. Større konkurranse gir flere muligheter, bedre løsninger og lavere priser.

Spar tid

En profesjonell anbudskonkurranse er som regel tidkrevende, og det er vanskelig å sammenligne tilbudene da produktene ofte er ulike. Men det er nettopp her erfaringen og ekspertisen til rådgiveren kommer inn.

Basert på en god behovsanalyse lager telekområdgiveren en kravspesifikasjon som deretter deles med de operatørene man vet kan levere akkurat de tjenestene dere har behov for. En rådgiver utfører slike anbudskonkurranser regelmessig, og vet derfor hvordan de skal gjennomføres for å oppnå best mulig resultat. Rådgiveren gjør all jobben, mens dere får fordelen av resultatet.

En kontaktperson

Hvem har vel ikke opplevd at selgeren forsvinner ut av. bildet etter at en avtale er signert? Da er det som regel kundeservice eller en leveranseavdeling som skal sørge for at avtalen blir implementert. Dette er nok en fordel for operatøren, men ikke alltid en fordel for kunden.

I slike prosesser er det nemlig lett for at eierskapet til kunden forsvinner. Benytter man seg av en telekområdgiver er det ofte denne rådgiveren sitt ansvar å følge kunden gjennom hele reisen fra salg til leveranse. Rådgiveren følger også ofte opp kunden etter at avtalen er implementert for å sjekke at den fungerer som forventet, og at dere som kunde er fornøyd.

 

Firmatelefon, jobbmobil, firmamobil, bedriftstelefon, ja kjært barn har mange navn. Telehjelpen er en frittstående rådgiver som hjelper dere med alt innen innen telekom, uansett hva man kaller detVi følger tett med på hva som skjer i markedet, og vi sørger for at våre kunder har tilgang på de beste produktene og prisene i markedet.

La Telehjelpen ta en kostnadsfri og uforpliktende gjennomgang av deres avtaler. Kanskje dere blir overrasket over både pris og løsning? Har dere råd til å la være?

Les våre nyeste innlegg

Nyheter

Blir det priskrig?

Nå har også mobiloperatøren Happybytes lansert abonnement med fri data. Det vil si abonnement med mulighet til å bruke så mye data man vil, men

Kommentar

Regnestykket som ikke går opp

Med 5,8 millioner kunder og nesten 19 milliarder i årlig omsetning, er mobilmarkedet både stort og attraktivt. Men det er et problem. Det er nemlig

Lyst til å jobbe smart? Vi hjelper dere gjerne

Gi oss ditt navn og nummer så tar vi kontakt

Live shopping er kommet for å bli